Uke 14

Denne helga dro vi til Starbucks fordi det er gratis internet der (og utrolig god kaffe) for aa skjekke om internettet paa datan min funka der. Og det gjorde det, maatte bare endre en instilling med IP adressen eller noe. Saa forta oss hjem for aa skjekke om internet funka hjemme ogsaa. Og jeg var ikke akkurat saa opptimistisk, trodde ikke i det hele tatt at det skulle funke, men, det gjorde det. Var overlykkelig, og gikk rett inn paa facebook for aa skjekke om det ogsaa funka. Men, da jeg skulle logge meg inn lokka internet seg og et antivirus program som jeg aldri hadde sett f#r eller instalert poppa opp. Trodde det var noe som f#lte med datan, men var ikke sikker saa spurte pappa om han kunne ringe meg. Mens jeg venta slo datan min seg av og paa igjen og da den var paa var skjermen helt hvit, bortsett fra at den blaa linje nederst paa siden var der. Alle programmene mine var borte fra bakgrunnen. Pappa ringte aa pr#vde aa hjelpe meg med aa finne ut av hva som var galt. Men det er veldig vanskelig naar han er paa andre siden av jorda. Det rare antivirus programmet sa at jeg hadde va 40 viruser paa datan min og spurte om jeg ville fjerne de, og da jeg trykka ja ba den om penger. Pr#vde aa lokke programmet igjen men uansett hva jeg gjorde poppa det opp igjen. Pr#vde aa oppdatere antivirusprogrammet mitt ogsaa, men det ville ikke aapne seg.

Heldigvis skal jeg og Liz til «data doctor» i dag, og sp#rre om de kan ta bort viruset mitt, og fikse datan min. Haaper virkelig det funker og at de ikke tar bort alle bildene og musikken som er der. For har ikke kopiert noe av det, smart som jeg er.

Trodde virkelig at jeg skulle faa internet etter 3maander uten, men neida.

I dag har jeg foresten faatt lekse i psykologi aa sove. Det h#res ganske lett ut, men jeg maa sove i 9 timer og 15 min. Og naa sover jeg i ca 7 timer. Vi maa ogsaa staa opp og legge oss den samme tiden hver dag i 10 dager. Men da har jeg ihvertfall en grunn til aa legge meg klokka 9 hverdag, for maa staa opp 6.20 for aa rekke alt f#r jeg drar til skolen 7.20. Vi maa ogsaa skrive ned alt vi dr#mmer, og analysere det senere. Tror det blir g#y, hvis jeg husker hva jeg dr#mmer da.

Vi hadde film marathon paa l#rdag og saa blant annet polar ekspressen. F#rste gang jeg har sett den, og den var skikkelig s#t. Veldig jul.

Ellers har det ikke skjedd saa mye spennende, bortsett fra at vaeret skal bli kaldere, er rundt 10-15 paa morran og paa kvelden og ellers rundt 20. Ogsaa reina det forresten paa l#rdag, veldig koslig…

 

2 responses to “Uke 14

  1. Oi. Såpass kaldt? Hvor kaldt er det midt på dagen da? Håper det ordner seg med pcen din!!

  2. det er rund 20-25 grader ellers. Bare utrolig kaldt paa morran og paa kvelden. En dag denne uka skal det bli ca 5 grader paa natta paa det kaldeste. Men jeg overlever. Er egentlig helt perfekt temperatur naa🙂

Legg igjen en kommentar

