Siste dag i november

Naa er det bare en dag til 1. desember, og jeg gleder meg veldig. Har allerede begynt aa h#re paa julemusikk, spise appelsin og se paa jule filmer, men faar ikke onkli jule stemning f#r det er desember. Vi har forresten til og med pynta baade ute og inne til jul. Jeg syns det er ekstremt mye lys vi har paa taket og forran huset (skal legge ut bilde), saa kj#rte vi forbi et hus med EKSTREMT mye lys. Har aldri sett saa mange forskjellige farger av lys paa et sted. De hadde til og med svampe bobb paa taket! og et svaert pease tegn i vinduet. (skal legge ut bilder av det ogsaa). Men fortsatt, huset vaert er ekstremt i forhold til et gjennomsnittlig norskt hus i desember.

Denne helga har forresten vaert veldig lang. Paa torsdag var det thanksgiving og fredag var det black friday, det vil si at det er salg i alle butikker som begynner mellom 12 på natta og fem på morran. Så jeg, Sam og Janet  sto opp klokka 3 på natta for å rekke en butikk som åpna klokka 4. Vi sto i kø utenfor butikken i 20 min. Og det var en skikkelig lang kø altså. Sikkert 200 mennesker. Og når vi kom inn i butikken måtte vi forte oss å finne det vi ville kjøpe, bortsett fra Janet som gikk rett bort og stilte seg i kø. Veldig planlagt shopping. Og så var det neste butikk som åpna klokka 5, og sånn fortsatte det til ca klokka 7.30. Var ikke like lang kø i alle butikker, men det var vært opplevelsen. Fikk også kjøpt en ipod touch pluss noen gaver og litt mer. Har visst brukt litt mer penger enn jeg hadde regna med, men det er jo desember. Men maa nok vente noen maaneder f#r jeg kan shoppe like mye igjen.

Bakte forresten boller her om dagen, med norskt gjer. De ble utrolig gode:) pr#vde aa lage boller for en stund siden med amerikansk gjer, og det funka ikke saa bra, de ble harde og hevde ikke i det hele tatt. Skal pr#ve aa bake kanelsnurr neste gang, men lurer paa hvordan det smaker, for sm#ret her er helt annerledes, men men. Man vet ikke f#r man pr#ver.

I gaar var det forresten 1. s#ndag i advent. Rart aa ikke tenne det lilla lyset, men istedet pynta vi til jul. Og i morra skal jeg aapne en pakke i adventskalenderen sendt fra mamma og Hanna. Dere er utrolig s#te som tenker paa det. Tusen takk, og jeg gleder meg veldig🙂

Legg igjen en kommentar

