Nytt år, nye muligheter

Syns at det har gaatt en ganske lang stund siden jeg har skrevet naa, saa tenkte det var paa tide. Har jo ikke engang fortalt om hvordan det var aa feire jul her i USA. Og jeg maa si at det var annerledes. Den 24. desember er ikke en like spessiell  dag her som i Norge, men siden vertsfamilien er saa snille, «bestillte» de en julenisse som kom og ga oss gaver🙂 Han hadde til og med en liten alv med seg. Vi drakk kakao og spiste cokies, som sam hadde laget, med hjelp fra meg, som dekorerte de. Det var en koslig dag, selv om det ikke var julaften saann som jeg ville  feiret det hjemme i Norge. Men dagen startet i hvertfall veldig bra, for den begynte at jeg snakket med mamma, pappa, Ingrid og Hanna paa skype😀 Og siden mamma har sendt noen julenoter til meg, spilte jeg norske julesanger paa piano :)  Paa den 25.desember vekket Sam meg klokka 7.30 fordi vi skulle ned aa aapne alle julegavene. Veldig rart aa sitte i pysjamas aa aapne gaver. F#ltes egentlig litt som bursdag. Men det var koslig, og jeg fikk mange gaver. Og tusen takk for gaver alle sammen, ble veldig glad for alt. Har ikke sett paa alle DVD’ene, men faar nok gjort det i l#pet av oppholdet her;) Etter vi hadde aapnet gaver, hoppet jeg i dusjen, kledde paa meg og saa var det videre til faren til Sam, for aa aapne gaver der, etter det dro vi videre til besteforeldrene til Sam for aa spise middag med dem. Var ikke akkurat julemat, men maten var god. Etter en lang dag, dro vi hjem igjen. Og i f#lge amerikanerne slutter jula dagen etter den 25. Saa etter det var det ikke mer julemusikk, ingen flere turer for aa se paa julelys, og alle bare slappa av. Jule dekorasjonen ble tatt ned noen dager f#r nyttaarsaften, og det eneste som er igjen av jula naa er kakene og julelysa paa traerne i gatene… Paa nyttaars aften dro Sam, meg og noen venner for aa spise pizza og saa til kinoen og saa paa Alvin and the chipmunks, var ikke noen andre filmer aa se paa da vi kom.  Og etter det dro vi til en av vennene til Sam og saa paa ballen bli sluppet i New York paa tv. Det er en stor ball med konfetti som blir sluppet klokka 12. Veldig spennende:P var ikke noe fyrverkeri, for det er ikke lov for privat persjoner aa ha det.

I gaar var f#rste skoledag, og det var utrolig hardt aa staa opp kl 6.20 paa morran. Heldigvis er Janet saa utrolig grei og lager lunch til meg hver dag, saa jeg slipper aa tenke paa det:)

Kan forresten noen si meg naar siste skoledag i Norge er? Siste skoledag her er den 26.mai tror jeg.

Godt nytt aar alle sammen🙂

Follow my blog with bloglovin

Legg igjen en kommentar

