Phoenix weekend

Denne helga hadde AFS arrangert noe som vi kaller «Phoenix weekend.» Det vil si at alle utvekslingsstudentene i Phoenix, inkludert de i Flagstaf (en liten by utenfor Phoenix) byttet familie for en langhelg, torsdag til søndag. Og jeg hadde det veldig gøy. Helga gikk ut på at vi besøkte mange museumer som hear (indianer museum), wells fargo (fra da Phoenix ble en by), art museum pluss en del til. Vi besøkte også borgemesteren og noen andre politikere og vi fikk sitte i en rettsal og snakke med dommeren om regler og sånt. Det var egentlig i en ganske interesant helg, bortsett fra at vi måtte stå opp mellm 6.30 og 7.30 hver dag, så det ble en laaang helg. Men det var verdt det🙂

Og for dere som ikke har fått det med dere, skal jeg til Disney world i springbreak (påskeferien) med vertsfamilien min. Gleder meg veldig, og de har visst en liten bit av Norge der også😉

Møtte forresten en mann som jobba i wels fargo museumet som bodde et år i Norge da han var 15 år, og fotsatt husket en del norsk. Veldig gøy. Første gang jeg har møtt noen som snakker norsk her i USA, hehe, gøy.

Møtte en mann med en papegøye på skuldern da vi var å gikk tur opp et fjell på søndag med utvekslingsstudentene. Blei veldig overraska. Men den kunne vist ikke fly stakkar, hadde bare flyd en gang i sitt liv. Hvis jeg var en papegøye, ville jeg ha flydd hele tiden, men mannen sa at de var partnere for livstid, og at papegøya blei sjalu da jeg snakka med han, så kanskje det er derfor den ikke likte å fly. Syns synd på mannen også egentlig.

Fortalte jeg at jeg har gått halvmarathon? Husker ikke helt. Men det tok i hvertfall laang tid; 3 timer og 44 minutter, men, det var jo hele 13,1 miles vi gikk også da (ca 2mil tror jeg) Var så utrolig støl på slutten, etter, og dagen etter. Men heldigvis hadde vi fri på mandagen, for det var Martin Luther Kings bursdag:) Gratulerer med dagen som var King🙂 Marathonet het P.F Chang Rock n Roll marathon, for de som lurer.

På lørdag spiste jeg for andre gang sushi, (første gang var med bestevennen min Ida) og kan ikke akkurat si at jeg var så begeistret over det da. Men denne gangen likte jeg det faktisk. Kanskje fordi det ikke kom fra en boks, men fra et bevegende lite rullebånd🙂 veldig gøy. Dro dit med familien jeg bodde hos den helga. Faren er japansk, så det var jo egentlig en selvfølge at vi dro til en roterende sushi bar. Det var i hvertfall en opplevelse.

Gleder meg veldig til den 13. februar, for da skal jeg til Vegas, juhuuu🙂 adios.

2 responses to “Phoenix weekend

  1. Så gøy!🙂 Disney world og Vegas, er noen heldige eller? ^^ Når du er hjemme igjen kan vi spise sushi ute sammen vi også, og ikke bare fra boks😛 Fått et nytt favorittsted som jeg faktisk skal spise på imorgen, så vi kan ta en Oslotur dit til sommeren!

    Kjempeglad i deg K! Mange klemmer<3

  2. kariiphoenix

    *kremt, kremt* du mener vel turerER? Har virkelig blitt til en amerikaner, vil ha mer av alt:P hehe, neida, gleder meg masse til å henge med deg i sommer:D

Legg igjen en kommentar

