Mye som har skjedd i det siste…

Det er en stund siden sist, og en del skyldes at det har skjedd et par triste ting. Først døde faren til Janet for to uker siden, og forrige fredag var det begravelse. (så jeg slapp skole). Begravelsen var ganske spessiell, siden han var pensjonert fra luftforsvaret, hadde vært i marinen, og vært i navyen. Vet ikke helt om jeg klarer å beskrive begravelsen godt nok, men skal prøve. Den var ute, i kirkegåren, som var i ørkenen, alle gravene var flate (ikke grav steiner) og det var også «vegger» hvor man kunne «låse» inn kremeringsboksen. Det var også små åpne hus (fire stolper som vegger med tak over), med rundt 6 benker inni, og i et av de satt vi. Så kom 6 menn fra luftforsvaret, han ene holdt flagget. Så gikk de over kremeringsboksen som sto på et lite bord i midden innerst i det lille huset. Så brettet de ut flagget på en spesiell måte, og brettet det sammen igjen. Så gikk de ut av huset, og tre av de stilte seg på rad og skjøt tre skudd (ikke egentlig skudd) og så kom presten inn og prata. Jeg hadde ikke møtt faren til Janet først, men var glad for at jeg dro i begravelsen, for den var veldig spesiell.

Dagen etter måtte vi avlive den eldste hunden Brandy. Hu var nesten 15 år, og den vanlige levetiden til doberman hunder er 8, så hu ble veldig gammel. Siden jeg ikke har hatt dyr før, var det et lite shock for meg, at det var akkurat som om et familiemedlem hadde død. Men heldigvis hadde jeg avtalt med afs kontaktpersonen min Dennis, og kona Linda, at vi skulle spise lunch sammen.

Dagen etter, på søndagen, var det SUPER BOWL. Amerikanernes nest største høytid. Nemlig den amerikanske fotball finalen. Dagen består av at nesten alle har et super bowl party, hvor man tar med seg mat, drikker, ser på kampen og mingler. Som ekte amerikanere, hadde vi også et party. Det rareste for meg var at nesten alle dro hjem før kampen var ferdig, og det sier vel om at ikke alle amerikanere liker fotballen deres. Ble også veldig overraska over at nrk viste kampen. Det andre rare, var at den andre grunnen til å se på super bowl er for å se på reklamene, for de skulle visst være veldig morsomme. Ikke spesielt, bra, men bedre enn de vanlige reklamene. Grunnen til det er at alle ser på superbowl, og derfor ser alle reklamene, så reklame folka bruker millioner av dollar på å lage disse reklamene…

Nå er jeg foresten ferdig med å snakke om det triste som har skjedd.

Til helga skal jeg og vertsfamilien til LAS VEGAS, gleder meg skikkelig:) Først tenkte jeg at det ikke kom til å bli så gøy, siden jeg ikke er gammal til å gjøre noe, men så hørte jeg av mange utveksligsstudenter, og venner at de hadde vært der, og at det er kjempe gøy. Så gleder meg veldig:)

Har farga håret brunt foresten, vet ikke helt hva jeg syns, for man ser at det ikke er den ekte fargen min, og det er litt rødaktig, men har fått mange komplementer.

I går dro jeg, Sam, faren til Sam, og kjærsten til faren til Sam til skjutbanan (hehe pappa) Og det var veldig gøy. Husker ikke helt hva pistolene jeg skjøt med het, men det var noe med 22millimeter og en til som var veldig vanskelig, for det var skikkelig mye trykk i den. Men veldig gøy også da:)

Happy Valentines Day til søndag🙂

Legg igjen en kommentar

