Pannekaker og vannpolo

I dag våknet jeg av meg selv klokka 9.30, sto opp og fant fram oppskriften på pannekaker som pappa hadde gitt til meg forrige helg da vi snakka på skype. Det var en utrolig enkel oppskrift, det eneste som gjorde at pannekakene ikke ble like gode som pappas, var at jeg tok litt for mye mel, og at smøret her smaker høgg. Jeg dekket på med 4 tallerkner, kniver og gafler, og begynte å steke pannekakene. Som jeg har lært av pappa skal man alltid kaste den første pannekaka, og det med god grunn også. For den så ikke akkurat ut som en pannekake. Men de andre jeg lagde ble så godt som perfekte, litt for tykke, men ellers gode. Alle likte dem i hvertfall veldig godt. Og overraskende nok spiste alle de med bare sukker på, ingen prøvde med smør og sirrup. Kanskje litt for å prøve det norwegian style, men de sa faktisk at de var bedre enn amerikanske pannekaker… (siden det var lettere å spise med henna, trengte jo ikke gaffel engang). Og det er sant, ingen i USA bruker kniver når de spiser. De ser faktisk rart på meg når jeg tar gaffelen i venstrehånda og kniven i høyre og begynner å skjære. Vel, de er vandt til det nå, men får alltid noen blikk over skulderen når vi spiser på restaurant. neida, men det var ganske gøy da jeg så at alle spiste de rullede pannekakene som pølse i brød. Vellykket var de ihvertfall.

Om en halv time skal jeg dra til ASU, (college) og se på Sam spille sin første vannpolo kamp dette semesteret. Har aldri sett en vannpolo kamp, så det blir spennende. En av de første månedene jeg var her, tok Sam meg med på vannpolo trening, og jeg fikk prøve hvordan det var. Og en ting må jeg si; jeg har alldri trent hardere. Treningsøkten varte i hele 1 1/2 time, uten pauser. Skjønner ikke at de orker. Vannpolo for de som ikke vet hva det er er, er nesten som håndball, bare at det er i vann. Pluss at det er så dypt at man ikke rekker ned til bånn. Utrolig slitsomt. Kampen varer i 28 min med 4 pauser. Og jeg skjønner at de ikke kan spille lenger enn 7 min om gangen.

Sier bare lykke til til Sam, og god helg:)

PS. Lå ute og solte meg her om dagen, i bikini, utrolig deilig vær. Ikke like bra vær i dag, men det begynner å bli varmt her.

One response to “Pannekaker og vannpolo

  1. Så bra at du lykkes med pannekaker!
    Vi gleder oss til vi får en kokk til i huset.

    Pappa

Legg igjen en kommentar

