Hjemme fra Disney World

Vil først bare si at jeg vet at jeg har mange skrive feil, og norsken min blir bare dårligere og dårligere. Kanke noe for det, for hvis jeg begynner å snakke norsk nå klarer jeg ikke snakke engelsk, veldig forvirrende. For det opplevde jeg da jeg var i Disney World, dere kommer til å få shock når jeg forteller dere hvem jeg møtte. Kanskje ikke shock, men jeg syns det var ganske gøy.

World består av 4 parker, the magic kingdom hvor askepott slottet er, og alt annet som man tenker er Disney og en del karuseller. The animal kingdom er nesten som en dyrepark, med mange trær og asiatisk og afrikansk inspirert hus, karuseller, og restauranter, det ser faktisk nesten ut som om man er i Asia og Afrika. Hollywood Studios som er hvordan hollywood så ut i gamle dager, tror det er 40′ 50′ talls. Det var der den beste karusellen også; rock’n rollercoaster. Trodde egentlig ikke jeg kom til å like rollercoastere, så blei skikkelig overraska over at det var utrolig gøy. Den siste parken er Epcot. Der har det representert 11 land; Kina, Japan, UK, Canada, Tyskland, Frankrike, Mexico, Marokko, Italia, USA og NORGE😀 Det var skikkelig gøy, for alle som jobber der er fra Norge, og de hadde en liten tur med vikingship så jeg lærte noe nytt om Norge, de hadde en liten stavkirke, en kafe med lefse, skolebrød ++, en turist butikk med freia melkesjokolade, klær og andre ting, og de hadde en restaurant som ikke akkurat hadde norsk mat. Janet og Liz ville spise middag i restauranten, og da jeg gikk opp for å spørre om de hadde ledige bord på norks, blei de veldig overraska, men de sa at de kunne finne et bord til oss hvis noen avbestilte, og det var det noen som gjorde. Sam fortalte meg senere at de hadde prøvd å bestille bord på forhånd som en overraskelse, men tror de ga oss et bord bare fordi jeg var norsk. Og dere skulle sett ansiktene til normenne da jeg svarte dem på norsk, helt ubeskrivelig. Glemte nesten å si hvem jeg møtte. Alle som jobber i Disney world har et navnskilt med navnet sitt, hvor de er fra, og hva slags språk de snakker. Og jeg lette overalt i Norge etter noen fra Nøtterøy eller Tønsberg, og gjett hva, en av de første personene jeg ser av de over 100 som jobber der hadde Nøtterøy på skiltet sitt. Blei veldig ovveraska. Men vi begynnte å snakke, og hu spurte meg om jeg kjenner Kari, og jeg svarte at jeg er Kari, og da sa hu, nei, søstra mi heter Kari og er utveksligsstudent i USA. Og da husket jeg at det er en annen jente i andre klasse på Nøtterøy vs. som heter Kari også, og hu var søstra til Kari. Sam begynte å synge «it’s a small world after all..» Og det var skikkelig rart, har ikke helt kommet over det enda. Jeg spurte de som jobba der om de likte å jobbe i disney world, og mange av de sa at de likte det veldig godt, og at hvis jeg tenkte på å gjøre det burde jeg absolut det, mens andre sa at det var helt ok, at det var som en vanlig jobb, noen dager er gøye mens andre er kjedelige. Men møtte ingen som sa at de ikke likte det. Tviler egentlig på at jeg vil jobbe der, men hvis jeg ikke vet hva jeg vil gjøre etter videregående, kan jeg jo alltids dra dit.

Det negative med turen var at temperaturen var litt for kaldt, skal ikke klage, men hadde ikke akkurat pakka varme gensere og burde hatt med meg votter. Det andre er at køene var utrolig lenge, og sto mer enn to ganger i kø for 50 minutter. heldigvis var køene laget sånn at det var ting å se på hele veien, men beina mine merker absolutt 5 dager meg å stå stille og gå i 4 timer i strekk, hvis man ser bort fra de 5 minuttene karusellene tok.

Nå er jeg vaffal hjemme i varmere vær, og til senga mi. Og i morra skal jeg møte noen av de andre utveksligsstudentene for å lage norsk mat. Alle fire skal lage mat fra landet sitt, og jeg skal lage skolebrød, siden jeg så flink til å lage mat😛 hehe. Tenkte jeg skulle lage noe lett.

Siste dagen av spring break i morra. Denne uka har gått alt for fort..

PS. Legger ut bilder senere.

4 responses to “Hjemme fra Disney World

  1. Det høres ut som du har hatt det veldig bra, Kari! Kanskje det er der du skal være i friåret ditt, så kan jeg komme på besøk🙂 Tihi! Jeg har vært i Polen en tur i helgen, og besøkt Henriette. Legger ut på bloggen min i kveld. Glad i deg!

  2. Å, misunnelig! Men du nevnte ikke mister Sparrow, var han ikke der? Stemmer også for at du kan jobbe der etter vgs, vi kommer på besøk!🙂 Kult at du møtte folk fra øya da!

  3. Oi det hørtes gøy ut! og så rart å møte en fra nøtterøy, som er søstra til en du kjenner:p Veldig koselig å lese på bloggen din, bra du holder oss oppdatert:D savner deg❤

  4. kariiphoenix

    Mr. Sparrow var der, skal legge ut bilde av han nå. Savner deg også Madelen

Legg igjen en kommentar

