PÅSKE!

Jeg lovet på facebook at jeg skulle blogge i dag, så nå gjør jeg det, selv om jeg har flere lekser til i morra. Har ikke akkurat vært så flink til å prioritere denne uka. 1. prioriteten min har vært å sole meg, 2. har vært å få med meg folk på tening, 3. prøve å spise sundt, 4. lekser. Man har jo alltid tid til lekser, men å dra på treningssenteret derimot er det visst ikke på prioriterings lista til noen i dette huset. Utrolig nok ble det en tur til treningssenteret i går for å trene zumba. Utrolig gøy trening som man aldri blir lei av og med musikk og instruktør man ikke blir lei av. Og jeg og Sam dro til butikken denne uka og jeg kjøpte en hel del frukt, så nå er jeg fornøyd🙂 Og som sagt, har jeg fått slikka sola noen timer denne uka også. Har ikke akkurat blitt brun, men har fått skille etter sandalene mine av å gå hjem fra skolen hvis det tells?
 Pent eller hva?

Temperaturen ute i det siste har vært overraskende høy, opp til 30 grader i sola er faktisk noe å skryte av. Men, det blir nok ikke mange flere turer hjem fra skolen til fots i den varmen. Måtte tekste Sam i dag for å hente meg, for jeg følte meg ikke helt klar for å steike sol enda, tror nok aldri jeg kommer til å bli vandt til det, og kunne ikke akkurat riske å få enda mer skille heller…

Månedens høydepunkt (hvis man ser bort i fra Disney world) var da jeg kom hjem etter å ha gått svett hjem fra skolen med tung veske og så en passe stor pappeske adresert til meg fra mamma på bordet i stua. Og da jeg leste på innholdet at det sto sjokolade – egg, kunne jeg nesten ikke vente med å åpne den. Jeg åpnet esken mens gledestårer startet å glimre i øynene, så glad var jeg, og da jeg til slutt åpnet den var det 2 store påske egg jeg så. Et rosa til Sam, og et lilla til meg (haha Sam, jeg fikk den fineste)😀 Fulle av norsk gåtteri, inkludert pease sign godteri, läkerol og kvikk lunch. Påskeegg har aldri kommet så overraskende.

 Overraskende nok er det mindre enn halvparten igjen. Og mamma, Sam likte påskeegget veldig hu også. Jeg prøvde først å forklare hvordan norske påskeegg så ut, men hu skjønte det ikke før hu så det selv. Hu bare, oi de er store. Ja, faktisk én norsk ting som er større enn de amerikanske.

På lørdag redda jeg forresten en baby kanin fra å bli spist av Max, katta vår. Den var utrolig liten og søt, men vi måtte slippe den løs igjen, så vi satte den ned utenfor huset til naboen hvor det bor flere andre vill kaniner. For Max klarer jo ikke å gå to hus ned gata!? Håper bare den overlever, for vi ødela hjemmet dens i hagen, vi hadde nemlig noen gartnere her i helga og de tok bort alle buskene, så nå ser hagen ganske tom ut, men bassenget er rensa, så nå blir det snart svømmeturer i hagen😀

På fredag har vi fri fra skolen, jippi🙂 så da skal jeg og Sam gå «hiking» opp et fjell som heter A mountain, skal ta bilde av det sånn at dere skjønner hvorfor det heter akkurat A mountain. Tror det blir gøy, kanskje litt varmt? vi får set.

God påske folkens (litt missunnelig på at dere har påskeferie og ikke jeg, MEN, jeg har sola😀 )

4 responses to “PÅSKE!

  1. Det er sant, DU HAR SOLA! Her har det hølja ned i hele dag, og det ser ikke ut til å slutte med det første. Du kan trøste deg med at det er flere som ikke har ferie, Kari. Jeg har jobbet hver dag denne uken, og jobbe fredag og lørdag. Føles det bedre nå?! :p Glad i deg!

  2. kariiphoenix

    Skulle visst ha banka i bordet da jeg skreiv dette inlegget, for dagen etter ble det overskya, men heldigvis ser det ok ut i dag som jeg skal gå hele veien til toppen av A mountain, gleder meg:) Jeg er stolt av deg Hanna, og ja, jeg føler meg litt bedre nå😀 glad i deg også.

  3. Nice skille, Karita!! hehe.. bedre med skille enn bleik vinterhud! Og jeg har heller ikke påskeferie. Jobber i natt og to andre netter, samtidig som jeg har en bunke nynorsk som skal rettes. Yey!

  4. Ja, det er vel sant. Og siden jeg ikke kan kommentere på bloggen din, gjør jeg det her. Det bilde du malte av Hanna var utrolig fint. Gleder meg til å se det «live» også🙂

Legg igjen en kommentar

