Snart MAI

Hver gang jeg blogger, forteller jeg meg selv at dette må jeg gjøre oftere en bare en gang i uka, for det er faktisk veldig avslappende å skrive om det som har skjedd i livet mitt siden sist jeg blogga. Selv om det ikke alltid er like mye som har skjedd. Men nå er jeg her i hvert fall, og får se hvor lenge det blir til neste gang jeg blogger…

Denne uka har jeg fokusert veldig mye på kor. Kor konserten, som egentlig er mer som et show et bare et vanlig kor konsert nærmer seg. Temaet er «I love the 80’s» Og kommer til å bli et suuupert show. Koret som jeg er i, som er nybegynner koret (det er tre kor) har tre sanger i alt; We belong, Old time rock’n roll, og Open arms. Vi har lært koreografi til alle sangene, og det er veldig gøy, så må si jeg gleder meg til/og håper på at jeg får joine revyen i 3.klasse. Og siden jeg er så ivrig for å gjøre showet best mulig, møtte jeg opp på skolen 7 på morran før skolen starta onsdag, torsdag og fredag. Bare for å få bli med i flere sanger som; i love rock and roll, material girl, og en sang til som jeg ikke husker. Det er ikke hele sanger, men del av en medly, og det er veldig gøy, for det er ikke bare folk fra koret mitt der, men fra de andre også. Denne uka kommer til å bli super, og jeg må ha kostymene klart til fredag, for da er det kostyme sjekk.

Om bare 6 dager er det ball, og som sagt har jeg kjøpt sko og kjole. Har sånn ca funnet ut hvordan jeg vil ha håret, og hva slags smykker jeg skal bruke også. Sam sin skole hadde ball i går, og hu syns det var kjempe gøy, så håper mitt blir like vellykket. 

Da jeg først kom hit til Phoenix var alt brunt, bortsett fra de grønne palmene og kaktusene. Men nå blomstrer det (nesten) overalt, og det er utrolig koslig å sykle hjem fra skolen. Thank gud jeg ikke er allergisk, for det er utrolig mye pollen i lufta. Og været er fantastisk. Har ligget ute i sole hele helga og lest. Veldig avslappende helg etter å ha stått opp grytidlig for å lære koreografi.

I dag dro forresten Sam og jeg på en liten shoppingtur. Tror Sam er litt lei av å shoppe med meg, siden jeg bruker så lang tid, mens hu egentlig ikke er shopping typen. Men hu er veldig grei som tar meg med da, hu bare glemmer fra gang til gang hvor lang tid jeg bruker. Kjøpte en blomster kjole, som egentlig ikke er helt meg, men tenkte jeg skal bruke den 17. mai, for å feire nasjonaldagen vår. Tenkte jeg skal ha noen venner over og lage litt norsk mat.

Apropo mat. Siden sist jeg blogget har jeg laget havre cookies 2 ganger (andre gangen var ikke like vellykket som første, siden jeg manglet 1 egg) og brød, som jeg tok litt for mye gjær i (siden vi ikke hadde amerikansk gjær, brukte jeg norsk, og det var en amerikansk oppskrift) men brødet ble overraskende godt. Laget «krydder» ost av philadelfia ost, hvitløk, salt og havsalt og smørte på brødet, naaam.🙂

 Det ble veldig lite, og dermed fort spist opp fort.. Må vel lage det en gang til en gang denne uka. For savner faktisk å skjære opp mine egne brødskiver😛

Har også funnet ut at jeg ELSKER sushi.. Så Ida, du må ta meg med til et bra sushi sted i Oslo i sommer, tviler på at vi har det i Tønsberg..

Her om dagen da jeg kom hjem fra skoen, så jeg Sam ute i hagen, og en lite fugl ved siden av noen brød biter. Stakkare kunne ikke fly. Så her måtte en redningssaksjon til. Jeg løftet stakkaren opp med håndkle, og bærte den over til en nabo som ikke hadde katt. Aner ikke om han overlevde eller ikke, men, vi prøvde vaffal..

Må bare nevne at det var utrolig koslig å snakke med familen Fjeld og Snoek på en og samme tid i går på skype. Og Ingrid, du er jommen meg flink til å male!

Skal virkelig prøve å blogge oftere, men har dessverre Dorry hjerne, så husker ikke fra gang til gang hvor gøy det er …

Legg igjen en kommentar

