Lister

Siden det nå ikke er lenge til jeg skal hjem til Norge, tenkte jeg at jeg skulle lage lister. Lister om noe av det som har hjulpet meg gjennom det utrolig korte (til tider lange) året skoleåret, ting jeg kommer til å savne, og ting jeg ikke kommer til å savne fullt så mye. Kanskje det kommer flere lister senere.

Det jeg kommer til å savne:

  • At alt er biiligere
  • Shopping mulighetene (forever xii, charlotte russe, kohls, +++)
  • Starbucks (selv om de støtter krigen, er det utrolig vanskelig å holde seg unna)
  • Arizona green tea
  • At man kan svinge til høyre (i bil) når det er ingen biler der, men det er rødt lys.
  • Alle fagene jeg har; apparel design, spansk, art og design, psykologi, algebra, kor.
  • MYE enklere å få bra karakter, og man har avkrysnings prøver i mange fag.
  • Spirit week. Uker hvor man kler seg ut. Denne uka er foresten også spririt week. I går skulle man ha på seg svarte og hvite klær, i dag var det twin day, at man kler seg likt som en venn. Veldig gøy🙂
  • Klubber man har på skolen
  • At amerikanerne elsker å høre ikke amerikanere snakke engelsk.
  • Alle vennene mine
  • Sykle hjem fra skolen.
  • Solnedgangene

  • Temperaturen og været. Ikke i august, det var for varmt.
  • At det er teppe på gulvet på skolen.
  • At bussen er gratis
  • Å dra ut å spise, pei wei, ihop, det japanske stedet som har den beste sushien +++.
  • Alle spørsmålene jeg får om Norge og Europa. En jente i koret spurte hvordan jeg kunne teksten på så mange amerikanske sanger. Da jeg sa vi hadde de samme sangene i Norge, spurte hu om de var på norsk eller engelsk. haha. Da jeg sa til en venninne i art og design at jeg skulle til holland i sommerferien, spurte hu om det var Sverige. Tredje gang jeg tegner et kart for hu om hvor forskjellige steder var i Europa, og da sa hu overraskende, åå er alt det Europa? Men det er mange verdens vandte amerikanere, det er bare gøy når noen er helt lost.
  • Go hiking (gå tur opp fjell)

 Dette er A  mountain foresten, det «fjellet» jeg egentlig skulle gå opp i stedet for south mountain. Må prøve å gå opp detta fjellet før jeg skal hjem.

Det jeg ikke kommer til å savne:

  • Springvann. (smaker veeeldig vondt)
  • At pizzaen her enten er oste pizza (bare pizza saus og ost) eller pepperoni.
  • At man ikke kan gå noen steder, man må kjøre.
  • At det er 5 min mellom skoletimene.
  • Å stå opp mellom 6. 20 og 6.40 hver skoledag. Bortsett fra resten av denne uka, hvor jeg må stå opp tidligere, før 6.00!

Som dere ser er listen med ting jeg kommer til å savne MYE lenge enn det jeg ikke kommer til å savne. Jeg er sikker på at jeg kommer til å komme på flere ting jeg kommer til å savne når jeg er hjemme, men dette er det jeg husker akkuart nå.

Chao!

4 responses to “Lister

  1. …da får du bare tenke på at vi savner deg veldig og er glad du snart skal komme hjem. Klem fra mamma

  2. Hei Kari! Lenge siden vi har snakka nå.. Gleder meg veldig til du kommer hjem igjen<3 Men håper også at du får utnyttet den siste tiden din maximalt i Phoenix🙂 Masse glad i deg<3 Klem klem din, Helene

  3. Hva med gratis refill av brus og Cheesecake Factory? Ohh.. Det kommer jeg til å savne!

    • kariiphoenix

      drikker ikke mye brus, og har ikke vært på cheescake factory. Men må kanskje dra innom der engang før jeg drar hjem, for har hørt at det er goode kaker der. Hva kommer du til å savne mest?

Legg igjen en kommentar

