Can’t believe I’m going home soon

Det er faktisk under en uke til jeg drar fra Phoenix. Drar nemlig nå til søndagen med buss til LA, og på mandagen drar jeg med fly til London så er jeg på Gardemoen på tirsdag den 29. juni, dagen etter bursdagen til Helene. Kipt at jeg kommer hjem dagen etter, jaja..

Siden sist har jeg vært i «wet and wild» badepark, (heter det badepark eller vannpark?) sammen med de andre utvekslingsstudentene.

Veldig koslig å henge med de en siste gang før vi møtes igjen på fredag, hvor alle kommer til å være følelsesmessige. Vi var ute i sola fra 9.30 til 16.15. Blei litt solbrent, og det føltes ut som om hele meg var grilla. Været i Phoenix er veldig annerledes fra Norge. Det er ikke noe fuktighet i lufta her, så man må drikke masse vann selv om man ikke er tørst, for hvis man er tørst, har man allerede blitt dehydrert. Det merka jeg da vi dagen etter, på lørdagen dro til Tucson, en by nesten lik som Phoenix ca 3 timer sør for Phoenix. Vi kjørte til en kirke på indianerreservatet hvor de ikke hadde airkondition og det var nermere 40 grader. Men må inrømme at de lagde veldig gode frityrstekte tortilla med salsa, nam nam. Da vi kjørte til Tucson stoppet vi ved en strutse, esel, rådyr, fugle, geite farm. Vi kjøpte dyremat der og mata dem. Utrolig skummelt å mate strutsene, men det var gøy😀 Han ene hadde ring i nesa.

Huske ikke helt hvilken dag det var, tror det var torsdagen hvor jeg dro med Sam, og en venninne Sara på en gratis konsert hvor Authority zero spilte, og åpnings bandet var Tomorrows bad seeds. Rart navn, men de var veldig brae, likte åpningsbanded best faktisk. Bare en sang jeg likte av Athority zero; big bad world.  Dette er tomorrows bad seeds. Neste bildet er Authority zero, og for dere som ikke vet hva mosh pit er, skal jeg prøve å forklare det til dere. Når et rocke eller punk band har konsert, begynner folk å løpe rundt i sirkel, eller først begynner de å dytte hverandre, for så å løpe rundt i sirkel, dytte hverandre, for så å hjelpe hverandre opp.  Jeg har hørt at det finnes forskellige varianter, noen mer voldelige enn andre, men de som jeg har sett har ikke noen blitt skadet. Sam fikk derimot et lite skrubbsår på kneet etter at hu falt. Et veldig amerikansk fenomen.

I dag har jeg bare ligget ute ved bassenget, sola meg og spist Ben and Jerry ice cream, half baked. Yummi. Skal blogge mer før jeg drar hjem, lover.

3 responses to “Can’t believe I’m going home soon

  1. gleder meg til du kommer hjem! ben and jerry er min favoritt også🙂

  2. Åååh, skjønner at det blir rart å reise fra USA, men VI gleder oss VELDIG til å se deg igjen! Og ha deg hjemme!!🙂

  3. kariiphoenix

    gleder meg skikkelig jeg også. Rart at jeg kommer til å se dere om bare 3 dager, har ikke pakket ferdig engang.

Legg igjen en kommentar

